پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 285
نویسنده : reza

ورزش,تمریناتی برای گرم کردن بدن در ورزش,تمرینات کششی بدن

گرم کردن قبل از انجام ورزش برای جوانان
سپری نمودن یک فصل ورزشی بدون آسیب دیدگی نیازمند انجام یک برنامه ی آماده سازی مناسب است. انجام حرکات کششی مناسب قبل از شروع به ورزش کردن نقش مهمی را در جلوگیری از آسیب دیدگی ایفا می کند. در این مجال به معرفی چندید حرکت کششی مناسب برای جوانان ورزشکار می پردازیم. این حرکات بر اساس توصیه ی آکادمی جراحان اورتوپدی آمریکا می باشد.


وضعیت نشستن چهار زانو و کشش داخل ران
به صورت چهار زانو بنشینید و کف هر دو پا را مقابل هم قرار دهید. سپس آرنج ها را در قسمت داخل زانو قرار دهید و سعی کنید زانوها را به زمین فشار دهی، به طور همزمان سر را به سمت پایین یا پنجه بیاورید. این حرکت را برای 5 ثانیه حفظ کنید و آنرا 6 بار تکرار کنید. این حرکت کششی سبب اعمال کشش بر وری قسمت داخلی ران و عضلات ناحیه ی ستون مهره می شود.

 

وضعیت نشستن با پاهای دور از هم
بر روی زمین در حالیکه دو پای شما به اندازه ی کمی بیش از عرض شانه از هم فاصله دارند بنشینید. هر دو زانو صاف باشد و دست خود را با خم شدن به جلو بر روی پنجه پا قرار دهید و این وضعیت را برای 5 ثانیه حفظ کنید.این حرکت را 6 بار انجام دهید. این حرکت بر روی عضلات پشت ران و ستون مهره کشش اعمال می کند.


وضعیت نشستن با پاهای کنار هم
بر روی زمین بنشینید هر دو پار ا در حالیکه در کنار هم بوده و در جلوی شما و زانو ها صاف هستند قرار دهید. به خم شدن به جلو  دست خود را به پنجه ی پا رسانده و این وضعیت را برای 5 ثانیه حفظ کنید. این حرکت را 3 الی 6 مرتبه تکرار کنید.


وضعیت خوابیده با یک زانوی خم
بر روی زمین دراز بکشید. یک پا را کاملا" صاف قرار دهید و پای دیگر را از مفصل زانو در کنار بدن خم کیند و سعی کنید زانوی پای خم شده را به زمین فشار دهید، این امر سبب کشش عضله ی چهار سر رانی می شود. لازم است هر انقباض را 5 ثانیه حفظ کنید و این عملر ا برای هر پا 3 تا 6 مرتبه تکرار کنید.


وضعیت زانو داخل قفسه ی سینه
بر روی زمین دراز بکشید هر دو پا را از زانو خم کرده و درحالیکه هر دو پا در کنار هم هستند زانو را داخل قفسه ی سینه بیاورید و با دو دست که بر روی زانو قرار می گیرند بر وری پا اعمال کشش کنید. این حرکت را 3 تا 6 بار و هر بار به مدت 5 ثانیه  انجام دهید.


وضعیت حمله به جلو
در حالت ایستاده بر روی پای چپ زانو بزنید و آرنج چپ را روی زانوی چپ قرار دهید. پای راست را به صورت صاف در عقب در وضعیت کشیده قرار دهید و دست راست را به صورت کشیده و صاف بر روی پشت ران راست قرار دهید. کمر را صاف بگیرید و بر روی داخل پای چپ اعمال کشش کنید. هر کشش را 5 ثانیه حفظ کنید و این حرکت را برای هر پا 3 الی 6 مرتبه تکرار کنید.


وضعیت حمله به طرفین
در حالت ایستاده دو پا را در وضعیت دور از هم و کمی بیشتر از عرض شانه قرار دهید. زانوی پای چپ را کمی خم کنید و دست چپ را بالای زانو روی ران قرار دهید. پای راست صاف باشد و کمر نیز حالت صاف داشته باشد و به جلو خم نشده باشد. این حالت سبب اعمال کشش بر وری داخل ران راست خواهد شد. همین حرکت را در سمت مقابل تکرار کنید. لازم است هر بار این وضعیت به مدت 5 ثانیه و برای هر پا 6 مرتبه تکرار شود.


وضعیت خم شده به جلو با پاهای ضربدری
در حالت ایستاده پاهای خود را به صورت ضربدری قرار دهید. در این حالت در حالیکه زانوها صاف است به جلو خم شوید و برای 5 ثانیه و برای هر پا 6 مرتبه تکرار شود.


وضعیت کشش ایستاده عضله ی چهار سر ران
در حالت ایستاده یک پا را به عقب خم کرده و با دست قسمت مچ پا را گرفته و به باسن فشار دهید . این امر سبب اعمال کشش بر روی عضله ی جلوی ران ( عضله ی چهار سر رانی ) می شود. برای هر پا 5 مرتبه و هر بار کشش  را برای مدت 5 ثانیه انجام دهید.


:: موضوعات مرتبط: ورزش , ,



بازدید : 298
نویسنده : reza

تاریجچه فدراسیون والیبال جهانی fIVB

فدراسیون والیبال جهانی در سال ۱۹۴۷ به عنوان به سازمان غیرانتفاعی متعهد به توسعه و رشته والیبال در سراسر جهان از طریق مسابقات بین المللی . دوره ها و سمینارهای و ترویج فعالیت های دیگر آموزشی از طریق کنفدراسیون ۵ قاره و ۲۲۰ فدراسیون ملی تلاش می کند .

معقر فدراسیون جهانی والیبال در سال ۱۹۸۴ در لوزان سوئیس شناخته شد .

در حال حاضر در میان ۲۲۰ کشور وابسته به این فدراسیون ۳۵۰۰ هزار نفر مربی در همه قاره ها جهت توسعه و رشد والیبال همکاری می کنند .

از سال ۲۰۰۶ افتتاح جشنواره های والیبال توسط فدراسیون های ملی برگزار می شود که یک موج قوی جهت افزایش مشارکت و اموزش والیبال به علاقمندان شده است.

والیبال که ورزش منحصر به فردی است که می توان آن را به راحتی در محیط های باز ( والیبال ساحلی ) و محیط های بسته ( والیبال سالنی ) انجام داد.

فدراسیون جهانی والیبال از ۵ کنفدارسیون تشکیل شده که عبارت از :

کنفدارسیون والیبال آسیا ( AVC) . کنفدارسیون والیبال افریقا (CAVB ) . کنفدارسیون والیبال اروپا ( CEV) . کنفدارسیون امریکایی جنوبی ( CSV ) . کنفدارسیون والیبال امریکایی مرکزی ( NORCECA)

فدراسیون والیبال ایران در سال 1959 عضو فدراسیون والیبال جهانی FIVB شده است.

انتخابات فدراسیون والیبال

فدراسیون جهانی والیبال در سال ۲۰۰۸ دست به تغییرات داد و در انتخاباتی که در دبی برگزار شد آقای روبن اگوستا بعد از ۲۴ سال جای خود را به جیهون وی از چین داد.


:: موضوعات مرتبط: ورزش , والیبال , ,



بازدید : 323
نویسنده : reza

تغذیه در ورزش والیبال
والیبال جزء ورزشهای پر تحرک و پر انرژی است و یکی از مهمترین شاخصه‌های مفید و مهم در موفقیت یک والیبالیست تغذیه مناسب او است. زیرا این ورزش علاوه بر فعالیت جسمی‌زیاد به فکری باز و آماده نیازمند است که بدون یک رژیم غذایی اصولی و درست توسط یک مشاور تغذیه امکان پذیر نخواهد بود.


بنابراین تصمیم گرفتیم به تغذیه والیبالیست‌ها بپردازیم:
تغذیه پیش از بازی
1- غذایی که پیش از آغاز بازی مصرف می‌شود باید سطح انرژی را در بدن ورزشکار به حداکثر ممکن برساند و بازیکن را برای انجام یک مسابقه نفس‌گیر آماده سازد. این غذا باید تقریبا سه ساعت پیش از گرم کردن برای آغاز مسابقه خورده شود تا مشکلی در طول مسابقه ایجاد نگردد. در اینگونه مواقع از صرف غذاهای جدید باید پرهیز شود. غذایی که پیش از انجام مسابقه صرف شود باید غنی از هیدراتهای کربن باشد زیرا این مواد منبع خوبی برای تامین انرژی عضلات به شمار می‌آیند.

 

همچنین مصرف پروتئین مطلوب و مناسب نیز در این غذا لازم است. پروتئین در حفظ انرژی جذب شده به بدن کمک می‌کند و روند گوارش را آهسته‌تر و از بروز احساس خالی بودن معده در بازیکن جلوگیری بعمل می‌آورد. یک غذای مطلوب قبل از مسابقه می‌تواند یک ساندویچ جوجه کباب همراه سیب‌زمینی برشته‌شده به همراه ترب سیاه و هیدراتهای‌کربن و پروتئین باشد و برای مصرف پیش از مسابقه مطلوب است. مصرف نزدیک به 32 اونس آب نیز لازم است.


2- غذایی که مصرف می‌کنید سبک و پرانرژی و غنی از هیدراتهای‌کربن و نیز حاوی پروتئین باشد. مثل نوشیدنی‌های ورزشی، نان و کره و فندق، ماست و میوه با شیرکاکائو و کراکر.
3- سعی کنید همین غذای سبک را پس از مسابقه نیز مصرف کنید. با اینکار می‌توانید ظرف مدت 30 تا 45 دقیقه انرژی فراوانی بگیرد و خود را برای مسابقه بعدی آماده سازید.


4- عمل هیدرات‌سازی را با برخی نوشیدنی‌های ورزشی انجام دهید. این قبیل آشامیدنی‌ها عوامل مطلوبی برای فرآیند هیدرات‌سازی به شمار می‌آیند. افزودن سدیم و پتاسیم جایگزین الکترولیت‌های از دست رفته می‌شود. وجود سدیم موجب افزایش عطش می‌شود. آب می‌تواند قبل از اجرای کامل فرآیندهای هیدرات سازی، جلوی عطش را به طور کامل بگیرد. در مجموع تغذیه مفید و مناسب فرآیندی روزانه با هدف افزایش توانمندی و بهبود عملکردها است. برخی شیوه های ساده برای عادت به رژیم غذایی وجود دارند که می‌توانند در آماده سازی هیدرات سازی و استفاده از انرژی جذب شده به بدن کمک کنند.

 

آموزش تغذیه

بقیه در ادامه مطلب..


:: موضوعات مرتبط: ورزش , والیبال , ,



دانستنی های والیبال
نوشته شده در
بازدید : 293
نویسنده : reza

● قوانین و مقررات والیبال

 ▪ تعداد کل بازیکنان هر تیم: ۱۲ نفر.

 ▪ تعداد بازیکنان داخل زمین: ۶ نفر.

 ▪ تعداد کل داوران: ۱۰ نفر (یک داور بالا، یک داور پائین و یک داور ذخیره- ۴ داور خط و یک داور خط ذخیره- یک نویسنده و یک کمک نویسنده.)

 ▪ اندازه زمین: طول ۱۸ متر و عرض ۹ متر.

 ▪ نِت (تور): برخورد توپ به لبه تور اشکال ندارد و خطا نیست.

 ▪ مقدار باد توپ: معمولاً با فشار انگشتان شصت بر روی توپ مشخص می شود.

 ▪ وزن و رنگ توپ: وزن توپ ۲۶۰ گرم است و تا ۱۰ گرم کمتر یا بیشتر اشکال ندارد و رنگ آن مخلوطی از زرد و آبی و سفید می باشد. (استاندارد فدراسیون جهانی)

 ▪ شروع بازی: شروع بازی به وسیله سکه توسط داور قرعه کشی می شود تا یک تیم زمین و تیم دیگر توپ را انتخاب کند.

 ▪ زمان بازی: ۵ گیم بصورت رالی، ۴ ست با نتیجه ۲۵ امتیاز و ست آخر با نتیجه ۱۵ امتیاز می باشد. (البته در مسابقات مدارس ۳ گیم می باشد.)

 ▪ تعداد استراحت: در امتیاز ۸ و ۱۶، اولین تیمی که به این امتیاز رسید یک استراحت فنی به مدت یک دقیقه به هر دو تیم داده می شود. هر تیم به غیر از استراحت فنی دارای ۲ استراحت ۲۰ ثانیه ای می باشد.

 ▪ روش تعویض بازیکنان: داور ابتدای خط یک سوم رو به تور می ایستد و همانجا بازیکن ورودی، تابلوی شماره تعویض را به بازیکن خود می دهد. (در قسمت یک سوم زمین)

 ▪ تعداد تعویض: هر تیم ۶ تعویض می تواند داشته باشد. مثلاً اگر بازیکن شماره ۵ به جای بازیکن شماره ۸ وارد زمین شد، در تعویض بعدی حتماً ۸ باید به جای ۵ وارد زمین شود (یک رفت و یک برگشت).

 ▪ شماره بازیکنان: از ۱ الی ۱۵ (البته در مسابقات جوانان شماره بالاتر اشکال ندارد).

 ▪ طریقه زدن توپ (سرویس): سرویس از پشت خط عرضی و با سوت داور زده می شود و باید توپ از دست جدا شود.

 ▪ پهنای خطوط: پهنای خطوط زمین والیبال ۵ سانتی متر می باشد.

 ▪ اخطار: برای اخطار داور کارت زرد به بازیکن نشان می دهد و یک امتیاز هم به تیم مقابل تعلق می گیرد و اگر سرویس هم داشته باشند به تیم مقابل واگذار می شود.

 ▪ اخراج و جریمه آن: داور کارت قرمز نشان می دهد و بازیکن یک ست اخراج می شود. و تیمی که اخراجی داشته، یک امتیاز از دست می دهد و بازیکن اخراج شده باید روی صندلی پشت نیمکت ذخیره ها بنشیند.

 ▪ ارتفاع تور تا زمین: برای بزرگسالان در بخش مردان ۴۳/۲ متر و در بخش زنان ۲۴/۲ متر می باشد.

 ▪ بازی مساوی: نتیجه تساوی برای مسابقه والیبال وجود ندارد و اگر امتیاز هر دو تیم در یک ست ۲۴ یا ۱۴ شود، بازی ادامه خواهد داشت تا اینکه یک تیم با اختلاف ۲ امتیاز برنده شود.

 ▪ لیبرو: لیبرو بازیکنی است که رنگ پیراهنش با بقیه هم تیمی هایش متفاوت است و فقط می تواند توپ را جمع کند و پاس بدهد اما حق سرویس و آبشار را ندارد و تعویضش در ورقه نوشته نمی شود و وقتی در منطقه ۵ قرار داشت، موقع چرخش بیرون می رود و با بازیکنان مناطق ۱-۶-۵ می تواند تعویض شود.

 ▪ ابعاد تور: تور والیبال ۵/۹ متر طول و یک متر عرض دارد و ابعاد سوراخ تور ۱x۱ سانتی متر می باشد و همچنین طرفین تور ۲۵ سانتی متر خارج از خط می باشد.

 

والیبال

 

● نکات دیگر

 - تعویض لیبرو همیشه بعد از یک رالی انجام می شود.

 - در ست پنجم برای انتخاب زمین با سرویس، داور قرعه کشی می کند. در امتیاز ۸، جای تیم ها در زمین عوض شده و استراحت فنی هم وجود ندارد و فقط هر تیم می تواند درخواست یک وقت استراحت نماید.

 - چرخش بازیکن در مناطق زمین در جهت حرکت عقربه های ساعت انجام می شود.

 - اگر یک تیم امتیازی از تیم مقابل که سرویس می زند بگیرد، چرخش انجام می شود. چرخش بازیکنان به این صورت است که بازیکن منطقه ۱ به منطقه ۶، منطقه ۶ به منطقه ۵، منطقه ۵ به منطقه ۴، منطقه ۴ به منطقه ۳، منطقه ۳ به منطقه ۲ و منطقه ۲ به منطقه ۱ می رود.

 - آنتن موجود در طرفین بالای تور، محدوده زمین را مشخص می کند و اگر توپ با برخورد به آنتن، به زمین حریف برسد، قبول نیست. ارتفاع آنتن هم ۱۸۰ سانتی متر می باشد.

 - توپ سرویس، دفاع روی تور ندارد.

 - تماس بدن با تور، عبور تمام پا از خط و حمل توپ با دست خطا می باشد.

 - اگر تیمی در ست اول سرویس بزند، در ست دوم تیم مقابل زننده نخستین سرویس خواهد بود.

 - اگر در بالای تور دو یار مقابل، همزمان به توپ ضربه بزنند، سرویس تکرار می شود و اگر روی نوار قل خورد و به آنتن برخورد نمود، سرویس دوباره تکرار می شود ولی اگر در داخل زمین هر تیمی افتاد، امتیاز به نفع تیم مقابل می باشد.

 - سرویس باید از قسمت پشت خط عرضی زده شود.

 - در هنگام بازی، با هر قسمت از بدن می توان به توپ ضربه زد.

 

والیبال

 

● مناطق زمین والیبال

 - منطقه ۲: قسمت زیر تور طرف راست زمین.

 - منطقه ۱: پشت منطقه ۲ قسمت عقب زمین.

 - منطقه ۳: قسمت زیر تور وسط زمین.

 - منطقه ۶: پشت منطقه ۳ زمین.

 - منطقه ۴: قسمت زیر تور طرف چپ.

 - منطقه ۵: پشت منطقه ۴ در قسمت عقب زمین.


:: موضوعات مرتبط: ورزش , والیبال , ,



آرزوی هر دختر
نوشته شده در
بازدید : 305
نویسنده : reza

منبع:http://www.darhambarham1500.blogsky.com


:: موضوعات مرتبط: سرگرمی , ,



بازدید : 291
نویسنده : reza



بازدید : 318
نویسنده : reza



بازدید : 399
نویسنده : reza



بازدید : 698
نویسنده : reza

گروه تروریستی داعش در صفحه توئیتر خود، پیروزی آرژانتین مقابل ایران را به لیونل مسی تبریک گفت.

گروهک تروریستی داعش با تبریک گلزنی مسی به ایران در توییتری نوشت: داعش به مسی تبریک می گوید و او را به صفوف جهاددعوت می کند و به او لقب ابو مهداف آرژانتینی می دهد و او را به سمت امیر آمریکای جنوبی و حومه منصوب می کند.!

 


:: موضوعات مرتبط: سرگرمی , ,



بازدید : 293
نویسنده : reza

در اين آزمون 5 گروه 5 نفره از دانش آموزان دبیرستان استعداد های درخشان داشتند كه گروهي شامل دانش آموزان زير توانستند رتبه اول استاني را در پايان آزمون كسب كنند .

امير حسين سبزي

آرمين رضائيان

رضا احمدي

مهدي جعفري

امير حسين خدادادي


:: موضوعات مرتبط: درسی , , , ,



بازدید : 341
نویسنده : reza



در رفاقت...
نوشته شده در
بازدید : 314
نویسنده : reza


:: موضوعات مرتبط: سرگرمی , ,



سکوت
نوشته شده در
بازدید : 330
نویسنده : reza

خیلی وقتا که سکوت میکنم آدما یا فکر میکنن بلد نیستم جواب بدم .

یا حق رو به طرف دادم و خفه شدم ولی

اینجوری نیست... من همه فریادم رو توی گلوم خفه میکنم .

همه دردم رو توی چشمام نگه میدارم تا حرمتی

شکسته نشه ... اگه یه کم توی چشمام نگاه کنن میفهمن ..

حیف که اینروزا هیچکی هیچکی رو نگاه نمیکنه


:: موضوعات مرتبط: سرگرمی , ,



قلب کوچک..
نوشته شده در
بازدید : 303
نویسنده : reza

هرگاه احساس کردی که گناه کسی آنقدر بزرگ است که نمی توانی او را

ببخشی بدان که اشکال در کوچکی قلب توست ....

نه در بزرگی گناه


:: موضوعات مرتبط: سرگرمی , ,



بازدید : 360
نویسنده : reza

واقعا خواندنیه
اگه نخونی از ذستت
 رفته
حالا خود دانی


شـــــکــــرت خـــــــــــــدا جـــــونـــــــم


:: موضوعات مرتبط: سرگرمی , ,